پوشاک و نساجی

پوشاک و صنایع وابسته

پوشاک و نساجی

پوشاک و صنایع وابسته

ست کردن لباس ها

همه ما روزانه با این دغدغه مواجه هستیم که چه لباسی بپوشیم یا کدام رنگ را با کدام لباس ست کنیم. ابتدا باید رنگ ها را بشناسید. صنعت پوشاک یا پوشاک و نساجی بسیار متنوع است. برای این کار بهتر است به چرخه رنگ مراجعه کنید. به این ترتیب متوجه میشوید کدام رنگ با چه رنگی ست شود بهتر است. ست کردن لباس هایی مانند پیراهن ، تی شرت ، جلیقه ، جین ، شلوار و ساق ، کاپشن ، کت ، کت و شلوار ، کراوات و پاپیون ، بافتنی ، پالتو و بارانی ، کمربند ، جوراب ، دستکش و ... ممکن است در لحظه اول آسان به نظر برسد اما لباس هایی مانند لباس شب و مهمانی ، لباس عروس ، دامن و ... که نیاز به طراحی و دوخت دارند بسیار سخت است و باید با خیاط و طراح یا تولید کننده پوشاک ، توزیع کننده پوشاک و ...  مشورت شود.


اما پوشیدن لباس نکاتی دارد که اگر آن ها رعایت نشوند ، هر چقدر هم که لباس زیبایی باشد اما زیبا به چشم نمی آید. لباسی را بپوشید که مناسب اندام شما باشد نه تنگ باشد و نه گشا د. لباس های نخی و کتان شما را لاغرتر و لباس های پشمی و بافتنی شما را چاق تر نشان میدهد.


روسری و شال  که به سمت پایین کشیده شده است شما را لاغرتر نشان میدهد. جوراب باید همرنگ و یا تیره تر از لباستان باشد. اگر قد بلندی دارید از پوشیدن دامن های کوتاه بپرهیزید. اگر ریز نقش هستید ، از کمربند باریک استفاده کنید. از لباس هایی استفاده کنید که خطوط عمودی دارند.


مردان قد بلند از پوشیدن لباس های راه راه بپرهیزید. اگر قد کوتاهی دارید ، لباس آستین دار بپوشید. اگر چاق هستید ، یقه اسکی و شلوار تنگ نپوشید و از لباس های تیره استفاده کنید.

رنگ سفید با تمام رنگ ها ست میشود. بهتر است که لباس های ساده سفید را زیر ژاکت یا سوئیشرت بپوشید. لباس های طرح دار را با لباس هایی که رنگ خنثی دارند ست کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید برای لباس که به رنگ پوست شما بیاید.


هر چیزی که مد میشود لزوما برای شما مناسب نیست. پس حتما نباید طبق مد پیش بروید. هر چیزی که به شما بیاید و شما آن را دوست دارید برای شما مناسب است. مد های قدیمی هم در زمان خودشان بهترین بوده اند.


رنگ مشکی همیشه پر طرفدار ترین رنگ در بین رنگ ها بوده اما بیش از حد از این رنگ استفاده نکنید. چون بی روح و افسرده کننده است. سعی کنید با رنگ های مختلف آن را ترکیب کنید. 


لطفا اگر پیشنهاد دیگری دارید با ما به اشتراک بگذارید.

پوشاک و صنایع وابسته


پوشاک و نساجی


بسیاری از افراد هستند که علاقه زیادی به تولید دارند. تولید پوشاک و نساجی از آن دسته حرفه های تقریبا موفق است. این کار را حتی میشود از یک کارگاه کوچک تولیدی شروع کرد چون نسبت به تولیدی های دیگر ، به مواد اولیه کمتری نیاز دارد.


مراحل تولید پوشاک


1.تهیه مواد اولیه و خرج کار لباس

برای تولیدات پوشاک از محصولات مختلف نساجی از جمله الیاف ، پارچه ، پارچه پلی استر ، پارچه کتان ، پارچه نقره ، پر ، چرم ، خز ، فیبر ، نخ ، حوله و ... میتوان استفاده کرد . اما تجهیزات نساجی که برای این کار نیاز است عبارت است از : مواد اولیه نساجی ، ماشین آلات نساجی ، تجهیزات و لوازم خیاطی ، ماشین آلات تولید لباس و ...


2.تهیه الگو و برش

در این قسمت سایز بندی ها و مدل لباس ها شکل میگیرد. الگوهارا روی کاغذ یا مقوا پیاده میکنند. این مرحله بسیار مهم است زیرا الگو روی کیفیت لباس ها تاثیر زیادی دارد. در قسمت برش ، مسئول این کار باید تجربه زیادی داشته باشد که پارچه زیاد پرت نشود و یا  حتما از الگو پیروی کند. برش با لیزر یا برش با قیچی های صنعتی از انواع روش های برش است.


3.دوخت

پارچه های بریده شده بین چرخ کار ها که پشت چرخ خیاطی های حرفه ای نشسته اند پخش میشود. چرخ کار لبه های بریده شده را به هم میدوزد. اگر چاپ یا دوختی قرار است بر روی لباس قرار گیرد ، در این مرحله انجام میشود.


4.دوزندگی  و مرحله پایانی

در این مرحله پارچه هایی که توسط چرخ کار ها دوخته شده ، در دسترس دوزندگان یا ماشین آلات قرار میگیرد. حال اجزای برش خورده و دوزندگی شده به هم نزدیک و دوخت های اصلی و نهایی انجام میشود. لباس تقریبا در این مرحله آماده است.


5.بررسی و اتو کشی

در این مرحله بررسی نهایی لباس انجام میشود تا اگر ایرادی هست ، رفع شود. پس از رفع ایراد به قسمت اتو کشی فرستاده میشود. در این قسمت اتو به صورت اتو پرسی ، اتو روی مانکن ، اتو بخار و ... انجام میشود تا چین و چروک ها از بین بروند.


6.قسمت نهایی و بسته بندی

در این قسمت لباس بسته بندی و مارک لباس ، بروشور و ... اضافه میشود. حال لباس برای فروش قابل عرضه است.


این بود مراحل تولید پوشاک. لطفا نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.